Menu Close

Jak i gdzie sprzedawać rękodzieło

Rękodzieło artystyczne

Tworzysz rękodzieło i zastanawiasz się jak i gdzie je sprzedawać? Koniecznie przeczytaj poniższy tekst!

Internet umożliwia najłatwiejszą i najszybszą sprzedaż rękodzieła. Mamy co najmniej kilka sposobów na sprzedaż ręcznie wykonywanych produktów i sztuki za pośrednictwem sieci internet. Jeśli twoja działalność rękodzielnicza jest działalnością na niewielką skalę, możesz to robić legalnie także bez konieczności zakładania działalności gospodarczej!

Sprzedaż rękodzieła bez działalności gospodarczej

Czy – aby legalnie sprzedawać rękodzieło – trzeba prowadzić działalność gospodarczą?  Jeśli spełniasz dwa proste warunki – możesz prowadzić tzw. działalność nierejstrową (nierejestrowaną).  Możesz ją prowadzić jeśli przychody z twojej działalności w żadnym miesiącu nie przekroczą 50 procent kwoty minimalnego wynagrodzenia (w roku 2022 kwoty 1505 zł) oraz w okresie ostatnich 60 miesięcy (5 lat) nie wykonywałaś lub nie wykonywałaś działalności gospodarczej. Jeśli spełniasz oba warunki możesz sprzedawać rękodzieło w ramach właśnie działalności nierejestrowej – nie musisz więc rejestrować firmy, zazwyczaj płacić składek na ZUS, a podatki płacić w rocznym zeznaniu podatkowym PIT.

Rękodzieło a działalność nierejestrowa

Działalność nierejestrowa to bez wątpienia dobry sposób przy prowadzeniu niewielkiej sprzedaży rękodzieła. Jeśli jednak nasze przychody będą wyższe niż połowa najniższego wynagrodzenia za pracę – wówczas będziemy musieli założyć działalność gospodarczą.

Sprzedaż rękodzieła w internecie

Internet jest doskonałym miejscem do sprzedaży rękodzieła. Można do tego wykorzystać serwisy ogłoszeniowe z rękodziełem jak i serwisy ogólnoogłoszeniowe. Tego typu serwisy umożliwiają kontakt rękodzielnika z potencjalnym klientem, a sam proces zakupowy odbywa się po kontakcie z ogłoszeniodawcą.

Innymi rodzajami serwisów internetowych, w których można sprzedawać rękodzieło są serwisy aukcyjne i butiki z rękodziełem. Zasada działania takich serwisów jest zazwyczaj taka, że za możliwość dodania swoich produktów, serwis pobiera kilkunastoprocentową prowizję od sprzedaży.

Sprzedaż rękodzieła kwitnie także w serwisach społecznościowych. W social mediach znajdziemy i grupy ogłoszeniowe, a także profile rękodzielników, za pomocą których rękodzielnicy mogą zaprezentować użytkownikom takich serwisów swoje produkty.

Sklep internetowy dla twórców rękodzieła

Jeśli rękodzieło to nie jest twoja chwilowa fanaberia i myślisz poważnie o tym, żeby na dłuższy czas związać się z tym przyjemnym biznesem, warto pomyśleć o posiadaniu własnego sklepu internetowego. Czym różni się taki sklep od wszystkich wcześniej opisanych opcji? Przede wszystkim tym, że mając własny sklep jest się jego właścicielem, a posiadanie konta w serwisach społecznościowych czy witrynach umożliwiających założenie własnego butiku jest się jedynie częścią tamtych serwisów, które pozwalają ci co prawda przedstawić swoją ofertę i dotrzeć do potencjalnych klientów, ale mogą też w każdej chwili zablokować ci dostęp do konta czy je zlikwidować. Stracisz także wszystko w chwili, gdy tego typu serwis zostanie zlikwidowany czy zbankrutuje.

Ile kosztuje sklep internetowy dla twórców rękodzieła?

W opcji abonamentowej sklep internetowy kosztuje od 150-200 zł za miesiąc. Przygotowanie sklepu przez webdevelopera to od 1500-2000 zł wzwyż + 100-200 zł za rok utrzymania (domena i hosting). ArtWitryna.pl przygotowała jednak wyjątkową ofertę dla twórców rękodzieła i sztuki. U nas przygotowanie kompleksowego sklepu internetowego dla twórców rękodzieła i sztuki w oparciu o WordPress Woocommerce kosztuje 999 zł (obecnie można skorzystać z promocji i zamówić sklep za 499 zł – promocja do końca 2022 roku). Szczegóły tej oferty znajdziesz tutaj: Sklep internetowy dla twórców rękodzieła

Gdzie najlepiej sprzedawać rękodzieło?

Najlepiej jest wykorzystać do sprzedaży wytwarzanego rękodzieło i sztuki jednocześnie kilka środków, jakie umożliwia internet. Jeśli poważnie myślimy o zarabianiu na sprzedaży swoich wyrobów warto pomyśleć o własnym sklepie internetowym. Do tego jak najbardziej warto zainwestować swój czas w rozwijaniu profili w social mediach (świetnie sprawdzi się Instagram), a także warto dodawać swoje produkty wszelkich dostępnych serwisów ogłoszeniowych – zwłaszcza tych, które umożliwiają nam bezpłatne dodawanie ogłoszeń z linkiem do naszego sklepu internetowego!

Znalazłaś coś wyjątkowego? Podziel się ze znajomymi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *